2011-01-13

MinaFynd! // Daily Somethings


det är en TORSDAG idag, vilket betyder att jag är på jakt! på jakt efter "nya" prylar, nya idéer och projekt. jag ÄLSKAR tisdagar & torsdagar av en väldigt enkel anledning-->jag får gå till SecondHand butiker! här i stan finns det några, som EriksHjälpen och Myrorna! det är min grej de där dagarna. jag njuter av att ha den spännande känslan (vara på jakt-känslan) i min kropp! det är självklart mycket trevligt att hitta något alldeles speciellt, som inte längre finns att köpa; något, som bär på en glömd historia, men för mig handlar det inte bara om att fynda. jag ser en prickig 50-tals klänning, en kanna med stora oranga blommor på, en gammal rostig plåtburk, en söndersliten bok, en skrapad tavelram och det börjar bubbla inom mig! plötsligt ser jag vilka accessoarer skulle förstärka klänningens charm, eller hur man skulle kunna förvandla en gammal burk till ett häftigt pennställ... det är så otroligt inspirerande att besöka dessa SecondHand-paradiser! jag älskar det och jag är helt enkelt tacksam för att de finns. 
grejen är att jag har blivit ganska kär i idéen om återvinning. 
jag får renare samvete om miljön "J och jag får skapa, göra om, förvandla, förändra, förnya, återvinna! 
titta lite närmare, det kan uppenbaras framför dig underbara möjligheter i något, som kanske inte längre har något värde. 
den här söta fungerande barnsymaskinen har jag fyndat på EriksHjälpen. 40 Kr!!

2 kommentarer:

  1. Viken söt symaskin! Har du hittat den på secondhand?

    SvaraRadera
  2. hej! ja, jag har hittat den på EriksHjälpen. tycker också att den helt underbar! mina tjejer älskar den lika mycket "J

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...