2011-05-17

"glad som en ko!"

om du säger så till mig, då vet jag precis var du har varit och tagit det ifrån! ett KOUTSLÄPP! 
inte ens i min vilda fantasi kunde jag föreställa att en vanlig [vågar inte använda ordet "primitiv"] ko, som borstar av flugorna från sin stora ograciösa kropp med svansen och tuggar gräs dagarna långa, är förmögen att gräva in sig i en höhög som en livlig hund, studsa högt med den där svansen uppe i vädret och lekfullt galoppera av ren GLÄDJE! att beskåda detta är en helt underbar upplevelse! det förklarar all popularitet kring detta traditionella firande, som lockar en publik av flera hundra. 
när jag stod där i bland jublande barn och vuxna, blev jag rörd. på riktigt. 
"it is easy to take liberty for granted, when you have never had it taken from you" [unknown, but a wise person]
fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...