2011-04-06

en kvart om dagen

att lyssna på mitt barns högt läsande i en kvart varje dag bedrar till en bättre läsförmåga, läsförståelse och ett rikare ordförråd både hos barnet och mig :j 
en daglig 5 minuters gymnastik/dans är allt jag behöver för att få en kick av positiv energi i min kropp och starta dagen med en drivande kraft.
varje morgon påminns jag om vem jag är och vem jag strävar att bli genom att läsa ett kapitel/en vers från skrifterna.
ett kort telefonsamtal/ett sms kan förändra dagen för min älskade vän.
ingenting gör min lilla dotter lika glad som en timmes promenad varje förrmiddag. min kropp blir också glad. :j
ett uppriktigt "jag älskar dig" innan jag somnar räcker för mig att känna mig lycklig
allt min son hoppas på varje dag är att jag leker med honom en stund på golvet bland allt hans färgglada lego
5 första raka stygn och jag är igång med ett fint kuddfodral som jag har gått och planerat att sy länge...
allt min vinterslitna hud begär är några droppar av TimeWise 3-in-1 by MK varje morgon och kväll [och kanske också 2 liter vatten ;]
"med små och enkla medel uträttas mycket stort!" [Alma 37:6]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...