2010-10-02

4 dagar i 206

överflöd av känslor i min själ idag... 

trötthet. 

den härliga typen av trötthet. tröttheten, som kommer över dig, över hela din kropp, ditt förstånd, ditt allt, då du blir djupt berörd av något obeskrivligt andligt och gudomligt, då du överlämnar dig själv i Herrens händer och tjänar med all den kraft du har inom dig, till den sista droppen! 
det härliga i denna trötthet är att du känner dig oändligt liten och otroligt stor i ett och samma ögonblick.      
love this tree!
Templet i Stockholm
kärlek.

överflöd! av kärlek till fyra av de mest underbara, vackra människor, kvinnor, systrar och vänner, jag har i min trötta tillvaro just nu. kärleken för dem bosatte sig i mitt hjärta för alltid, efter dagarna, fyllda med deras röster, deras, tro mig, inte alltid roliga skämt, deras ljuvliga och /mindre ljuvliga/ sjungande, skratt, deras öppenhet, drömmar, sorg och tårar, deras kraft i det andliga, deras förmåga att ge, älska genom små, nästan obemärkta, handlingar. 
 bella Bella!
 Kristina och
...
Joaquin Phoenix!
 Anna-Maria
(bilden är lånad från hennes fb sida)
 Stéphanie (bilden är lånad från hennes fb sida)
längtan.

längtan efter närhet till templet. längtan efter vänner och efter vitklädnad,  längtan efter den stilfulla, givande tiden, då man låter sig själv renas, växa och stärkas. längtan efter den härliga tröttheten. längtan efter mysiga kvällar med skratt, girltalk, Joaquin Phoenix-video och "Jesus Is My Friend" by Sonseed. längtan efter rummet 206. längtan efter mitt bästa JAG!
tillbaka till verkligheten.
till mitt härliga liv i Jönköping

3 kommentarer:

  1. Vad är bilden på dina långa ben?? KRAM och tack för några fina dagar!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dig. Snart blir det fler underbara dagar med din bästa vän, jag och en till ;)

    SvaraRadera
  3. Att åka till templet tillsammans är ett bra sätt att fördjupa en redan bra vänskap. Jag har fått mycket kärlek i templet. Det är en av anledningarna att jag alltid längtar tillbaka dit.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...