2011-10-06

Three Things/Three Thanks {day 6}

Idag har jag haft en riktigt härlig dag, trots det oavbrutna regnet.
Tre saker jag känner tacksamhet för idag:
* * * * * * 
Kvinnor.
Vilka fantastiska kvinnor det finns i min omgivning! Inspirerande, starka, begåvade kvinnor. 
Idag tänker jag nämna en av alla dessa fantastiska kvinnliga förebilden. 
M. 
Hon var en av de första kvinnorna jag träffade när jag kom till Sverige. Jag minns hur vacker hon var i mina ögon. Hennes utstrålning; en mjuk, kärleksfull blick, bruna vackra flätor, som "ramade in" hennes underbara feminina stil. Något djupt gömt, oförklarligt, har alltid dragit mig till henne. Det kan vara hennes inre styrka, som fascinerar; hennes kreativitet, eller hennes andlighet. Det kan vara hennes 'vackra' sätt att leva sitt enkla och enastående liv. Men. Jag känner att det finns något mer än så. 
Av någon märklig, anledning springer jag på henne när jag befinner mig i prövotider. 
En sådan gång var jag riktigt nere och kände mig vilsen. Hon såg det och det tog inte många minuter tills hon hittade de rätta, desperat behövda tröstande orden, som gick rakt in i mitt hjärta. Hon använde rosenbuskar som metafor... Denna dag hade jag bestämt mig för att kämpa vidare. Mina negativa tankar vände till en kraftfull strävan att ta mig ur detta och älska det jag har. 
(Hon vet inte ens hur mycket hennes enkla ord påverkade mig i den grå vardagen i mitt liv)
Vi träffas i kyrkan varje söndag, vi kramar om varandra, utbyter några ord, ger varandra komplimanger, önskar en bra vecka... Vi lever våra egna liv, har våra egna bekymmer, våra egna glädjestunder; vi är i olika åldrar, i olika faser av livet. Men det finns en osynlig hand som för oss samman mitt i allt det vardagliga, kaotiska tillvaron för att jag skulle få höra just de orden, möta just det leende, just den mjuka blicken och fortsätta min färd. 
Idag träffade jag henne på en aktivitet för daglediga i kyrkan. Hon var lika underbar i mina ögon, lika inspirerande, som alltid; i sina unika, handgjorda kläder och Converse, lika glad och ungdomlig. 
Idag är jag tacksam för henne, för syster M.
 "The world needs the touch of women and their love, their comfort, and their strength. Our harsh environment needs their encouraging voices, the beauty that seems to fall within their natures, the spirit of charity that is their inheritance. The God in whom so many of us believe has endowed His daughters with a unique and wonderful capacity to reach out to those in distress, to bring comfort and succor, to bring up wounds and heal aching hearts, end, most of all, to rear children with love and understanding." 
(Gordon B. Hinckley)
* * * * * * 
Nästa "tack" går till 'Myrorna', där jag har fyndat det har härliga Marimekko tyget idag.
* * * * * *
Sist, men inte minst, är jag tacksam för det här UNDERBARA inlägget, som jag så desperat har väntat på! Tack, Kirsty! xox!

Är du tacksam för något idag? Känn dig välkommen att berätta <3

1 kommentar:

  1. 1. Steve Jobs, för jag älskar min iPhone.
    2. Fantastiska sångröster, tex Sean Rumsey, Jordan Bluth, Daniel beck.
    3. Nära vänner och goda samtal.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...