2010-10-06

ХОЧУ ПРАЗДНИК!

сегодняшним утром я была ошарашена!
в моё, только что проснувшееся лицо, Фелисия бросила заявление: ХОЧУ ПРАЗДНИК!
(в честь ЕЁ дня рождения конечно!! который-> хочу объяснить свое удивление->мы праздновали в тесном семейном кругу в начале июля!!) но поскольку в это время летние каникулы и ее друзья были в отпуске, она вдруг ни с того, ни с чего, решила закатить праздник в октябре. "закатить" праздник, естественно, моё выражение, или скорее мое понятие празднования. я, как оказалось и подтвердилось с годами, имею тенденцию все преувеличивать, "чрезмерничать", при этом изводя ни только саму себя, но и всех, кто находится под рукой-->исходя из этого обстоятельства, эта вполне безобидная идея, мной воспринимаетя очень болезненно... уже планирую в голове декорации, какими угощениями я буду удивлять и какие сюрпризы понравились бы моей маленькой марфушке ;) (когда-нибудь, при другом случае, обьясню "маленькую марфушку".
ищу вдохновения ВЕЗДЕ!
хочу слышать ваши идеи, поскольку после 378 проведенных детских дней рождений мои идеи подусякли:)
foto är lånat av CoreyMarie

SVENSKA:
I morse blev jag helt förstummad!
i mitt alldeles nyvakna ansikte, kastade Felicia uttalandet: Jag vill FESTA!
(fira hennes födelsedag förstås! vilket--> vill förklara här mitt förstummande--> vi redan har gjort i en nära familjekrets i början av juli!) men eftersom det var sommarlov och hennes vänner var på semester, plötsligt,så här i mitten på oktober, bestämmer hon att hämnas på mig!
"hämnas på mamma-festivalen"!
"hämnas på mamma" förklarar jag strax, "festivalen" är naturligtvis, min syn på saken, eller snarare mitt koncept att fira.
jag, som det visade sig, och bekräftades under åren, har en tendens att gå till överdrift med allting, överdramatisera, "över kanten-era", under tiden förstöra livet inte bara för mig själv, utan även för de som finns nära till hands -->på grundval av detta faktum, finner jag denna, helt oskyldiga idé, som smärtsam stress! ... redan planerar jag i huvudet omöjliga dekorationer, letar efter häftiga recept och överväger vilket av alla överraskningar som kommer att göra succé åt min lilla Marfa,)
(en dag, vid ett annat tillfälle, förklarar jag "lilla Marfan."jag söker inspiration överallt!jag vill höra dina idéer, för efter 378 barns födelsedagar börjar mina idéer bli lite tjatiga:)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Felicia är så rolig! men om hon vill så mycket då måste vi göra fest för henne! Du är så duktig att göra fest! kommer ihåg den för Emelie? Den var sååå bra! Lycka till och jag självklart vill hjälpa till!:)xxx

    SvaraRadera
  2. Disneyland blir den bästa partyn för Felicia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...