2011-04-27

Nikolas.

nikolas är 6 år gammal. 
han är lång och har blont hår. 
han är min låtsas svärson. 
han har gift sig med Lisa för några veckor sedan. 
han bor här med oss, men ibland, av någon anledning, befinner han sig längre bort i Trånghalla. 
då ringer lisa honom på sin låtsas mobil.
[psst, han finns inte. han är bara på låtsas...]
ICA maxi. 
/lisa sitter i kundvagnen och har ett telefonsamtal med sin "man"/
-okeej ... så du kommer inte till middag i kväll ... okej ... är du i stockholm? ska du leka där länge?
/lisa "lägger på"/
jag: vad gör niklas i stockholm?
lisa: han tittar på djuren i djurparken. han kommer inte hem idag /suckar/
jag: saknar du honom, eller?
lisa: nej, faktiskt inte, han säger "hej, tjockis" till mig hela tiden. 
jag: är han inte så snäll mot dig då?
lisa: jo, han bara inte vet vad han säger /suckar/... men han kan cykla.

hemma. (innan giftermålet)
lisa: jag och nikolas ska gifta oss om två veckor. vi tänker bo här så du vet.
jag: med niklas? din telefon-kompis?
lisa: ja, ni-ko-las. ... han kan inget matte (matematik). 
jag: man behöver ju kunna matte innan man gifter sig ( "åtminstone matte", tänker jag ) vad ska ni göra utan matte?
lisa: vi ska leka kurragömma, så klart! det blir kul, mamma, tänk inte mer... jag gillar honom.../skrattar länge/ oh, han är så knäpp... 



4 kommentarer:

  1. What a beautiful little girl! PS - the only Nikolas I want her thinking of marrying is MINE! :)

    SvaraRadera
  2. hahaha!!!!! me too! i loooove your Nik!

    SvaraRadera
  3. thats hilarious! what a clever imagination! i cant wait for my kiddies to start talking :) xx

    SvaraRadera
  4. Haha! So sweet! I vote for Angies Nikolas as well! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...