2011-11-09

SOS i brevlådan

"Din hjälpande hand kommer att stödja fattiga familjer, föräldralösa barn och barnhem. Hjälp dem idag, inte i morgon..." 
Så står det på det vita plastkuvertet från Parama-Stödfond, som jag har hittat i vår brevlåda idag. 
Det finns så många olika sätt att sträcka sin hjälpande hand på. Det här förslaget med en stor plastsäck i min brevlåda är helt genialiskt! Allt jag behöver göra är att fylla säcken med kläder/saker jag vill skänka och sedan placera den på en synlig plats utanför mitt hus, där säcken hämtas på en angiven dag. 
Enkelt, knappt ansträngande och effektivt! 
Lisa tycker att det är en lysande idé att ge bort några av hennes 'gamla' klädesplagg till andra små barn, som behöver dem. Det är nog bäst att sätta igång direkt, innan hon ändrar sig och hennes 'köttsliga' sida kommer fram :) {då kommer hon hänga på varje liten sak och skrika att det är BARA hennes för EVIGT!}
[Nu stressar hon mig: "Mama! Vi måste skynda oss och packa, innan de fattiga barnen kommer hit och hämtar säcken"]  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...