2011-02-02

three things! // three thanks {day 7}

är det redan februari??!! YES!!! i'm happy! det betyder att våren närmar sig! snart, snart, mina vänner, kommer värmen och grönskan. jag längtar! så... idag är jag faktiskt tacksam för att jag bor i SVERIGE! här har vi både vinter och sommar, höst och vår {än så länge}, på grund av detta har jag en möjlighet att känna tacksamhet och uppskattning för solens värme kanske på ett lite annat sätt, än de, som har den året runt. {försöker övertyga mig själv just nu} 
det är knappt fyra veckor kvar tills vi flyttar in i vårt nya hus! kan inte vänta! vi packar lite lagom långsamt, lagom fort, en kartong varje dag :) det är INTE särskilt roligt att packa, så jag är otroligt tacksam för vänner som droppar in lite då och då och hjälper till. hittills har jag haft här tre stycken, som hjälpt till... så min 2:a "tack" går till AURORA, KRISTINA och STÉPHANIE! passar på och säger: välkomna hem till mig att packa! {då menar jag mest att hålla mig sällskap} ;)
hm... tredje sak... blir svårare och svårare att komma på... jo! jag är tacksam för min dotters {lisa} "du ska lägga mig idag, mamma”. det har inte hänt än, jag lovar! det är ALLTID, alltid BARA pappa, som får lägga henne {det innebär borsta hennes tänder, läsa en saga, sjunga "Julen är här" och vänta tills "prinsessan" somnar} det var faktiskt rätt så skönt att slippa göra ;), men när idag hörde jag henne säga det, blev jag faktiskt lite rörd. tack, LISA, att jag har fått lägga dig i kväll. xox!
vad är du tacksam för idag?

1 kommentar:

  1. 1-I am thankful for a husband who gets up extra early in the morning so he doesnt rush (that stresses me)2-I am thankful that ethan loves to roll around on my bed happily on his own while i lay in bed too lazy to get up, i make him wait up to an hour and he doesnt seem to mind! he loves our bed :) 3-I am thankful for friends who go out of their way to be mine. xx

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...