2011-10-18

Hoppas på en sol! Anne, don't let me down!

Ärligt talat, först trodde jag att den gula saken, som Lisa ritade på min iPad i morse var en ledsen, men ändå rätt så söt, liten fisk. Nope. Det var "en sol, som kände sig lite nere denna morgon" {med Lisas egna ord}
Ibland är jag tacksam för att en del 'saker' är INTE som de verkar vara från början.
Jag har en bokklubb med några goda vänner. 
Den första boken vi läste var "Niceville". O, vilken härlig läsupplevelse det var, vilket förstärktes a lot med vårt gemensamma biobesök, då vi kunde se "Niceville" i "verkligheten". Filmen lämnade ingen av oss fem besviken, utan gott uppfyllde våra rätt så höga förväntningar, återspeglade ganska bra våra föreställningar och var helt ljuvlig; diskussionen efteråt på en mysig kafé var ännu bättre! 
Den här gången fick jag välja nästa bok. Efter en kvart på Bokia valet föll på den omtalande brittiska relationsromanen-bästsäljaren "En Dag" av David Nocholls, som prydligt trängdes bland de andra lockande romanerna på 'toppläsningsvägghyllan'. Böckerna är nu inköpta och utdelade en vecka tillbaka. Läsningen är i full gång. 

Ärligt talat, först blev jag så besviken och irriterad över HANs karaktär. Han är ytlig, bortskämd, slaskig, omogen, drog-, sex- och alkohol- 'genomsvettig', svag och ganska tråkig för min smak. Men nuuuu... på sidan 138, börjar han må riktigt, riktigt dåligt! YES! Nu blir det nog en bra vändning i boken. Det måste bli det! Jag tror på honom...
Ok. Hon. Jag gillar henne väldigt mycket! Hon är intelligent, rolig på ett 'smart sätt' och hon är en kämpare, en sökande själ. I Like Her!
Tråkigt nog, har jag fortfarande ett återstående problem--> i filmen spelas hon av Anne Hathaway
Det är inget fel på Anne, hon är vacker, en bra skådespelerska och är säkert älskad av många. Jag personligen har lite svårt för henne, hon liksom når mig inte på djupet. Dessutom är hon lite 'för snygg', lite 'för färgstark' för Emma-rollen. Japp... just nu är jag väldigt skeptisk. Men får se, jag har en tendens att ändra min uppfattning, liksom växa till i processen. Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...