2011-04-11

fånga dagen // Those Moments

idag har vi spenderat den större delen av dagen hoppandes, springandes, skrattandes i det underbara vårvädret! vilken lycka! solens värme gör något mirakulöst med oss. livet känns så mycket lättare och alldeles underbart. när jag tänker på mina barn, upptäcker jag något fantastiskt... de är alltid glada. de kan glädjas, oavsett om det är sol eller regn, sommar eller vinter, en lördag eller måndag. de är som gjorda av självaste livsglädje och optimism. de lever ett fullt liv, utan att titta för mycket tillbaka eller förhasta sig i tiden. de tar vara på varje ögonblick och släpper inte taget om den förrän den är förbi. de gläds av de små sakerna i livet, som vi, vuxna, ständigt upptagna med stora planer för framtiden och oroade över väderprognosen, går ofta miste om... jag får nästan panik när jag tänker på att snart är det redan maj! dumma mig, allvarligt! titta på barnen och lär dig! njut av stunden! ...  pussokram, lea. [p.s. hoppas ändå på en solig morgondag]

3 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder på Gabriel idag. Visst måste man lära sig att njuta av livet "just nu". Det är en stor konst. Våren är en härlig tid. Man får ny styrka av solen, värmen och den vackra naturen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...