2011-10-11

Ressugen är jag!

Woops, woops, är det verkligen redan Tisdag?! Jag har tydligen haft en extra ledig dag från bloggandet. Har missat både "7best on Monday" och "Three Things/Three Thanks". Förlåt du som klickade hit i onödan igår.
Nog om igår. Idag är det en ny strålande vacker höstdag. I alla fall här, där jag bor. Jag bor nämligen i en ganska liten stad mellan Göteborg och Stockholm, i södra delen av Sverige. Det är ett mycket trevligt ställe att bo på, speciellt om man är en småbarnsförälder. Det är tryggt, lugnt, lagom mycket folk och finns lite av allt möjligt. Staden är inte för stor och inte för liten {för Sverige, alltså}. Kort sagt, bor jag i en typisk svensk 'lagom' stad. Jag trivs här. För det mesta.  
Men. Jag är en storstadsmänniska. Har alltid varit det och är nog fortfarande sådan rakt igenom.
Jag har insett att det jag behöver, som är en infödd storstadsperson, för att trivas i en 'lagom' stad, är att ta mig ut härifrån då och då och RESA! Få andas den så längtade, välbekanta storstadsluften!
Nu är det dags igen, känner jag.
För exakt ett år sedan skrev jag det här inlägget, då jag förberedde mig, för första gången i mitt liv, för resan till San Francisco. O, vad förälskad jag är i San Francisco, ännu idag!
"E" för Elena!
Vårt härliga gäng, vid Templet i Oakland...
Efter San Francisco åkte vi vidare till Los Angeles och sedan till Utah. Vilken underbar resa det var!
Det var förra året, i år väntar New York! En månad till och vi är i New York!
New Yooooork, Neeeeew Yooork! LÄNGTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...