2011-05-19

"det har de efter mig!"

-vi kör mycket sådant hemma hos oss. 
om det är något duktigt och beundransvärt någon av barnen gör, utropar HerrBi och jag samtidigt: "det har h*n efter MIG!!!" [den som hinner uttrycka det först blir, självklart, nöjdast] vilket är rättvist, tycker jag. i ryssland säger vi "den som hinner-vinner", så är det bara ;] lyckligtvist, ursäkta, naturligtvist, i 9 fall av 10 blir JAG den nöjda "vinnaren"! [jag är mycket snabbare än min man generellt. trots sina "viking-gener" (haha) har han väldigt tuffa och oftast vinstlösa matcher med sin ryska fru ;] 
[vänta lite, han kanske låter mig vinna? nonono, vilken löjlig tanke. han är ju svensk. ni vet,  jämnlikheten+jämställdheten=sverige ;] 
nåväl, direkt till poängen. i kväll har två av våra barn haft en uppvisning på teaterskolan. de båda två har varit fullständigt LYSANDE! [just a little notice: publiken har skrattat mest under deras dialog.] <-- sant!
the mister var helt chanslös. han visste det. jag visste det. och han visste att jag visste det. xox!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...