2011-09-09

till Templet...

Solen har äntligen visat sig efter två dagar av ständigt regn, vilket den här gången var faktiskt helt acceptabelt, med tanke på den hemska tragedin som skakade oss alla i onsdags.  Livet måste gå vidare. Det är det svåra och det fina med Livet. Man fortsätter vidare; med sorgen, som förhoppningsvis kommer att dumpas något och med minnen, som består och förhoppningsvis gör oss till lite bättre människor. 
Om några timmar, med en progressiv förkylning i kroppen, beger jag mig till Stockholm. Ett fint gäng med UK&UM gör resan ännu bättre. Det skall bli så härligt! 
Under de två kommande dagarna tänker jag släppa allt onödigt, som oro, stress och "min" tvätthög hemma :) 
Tre saker kommer jag i alla fall lämna kvar och bära på i mitt hjärta:

 böner för familjer, som har förlorat sina män, söner och fäder i onsdags

böner för vänner, som kämpar med sina prövningar

och 
ärlighet.
(ett ämne jag kommer ta upp i kyrkan på söndag)

Så i helgen ska jag söka efter inre frid och idéer till mitt tal på söndag. På tal om komma på idéer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...