2011-11-10

SOS i brevlådan-falsk?

OK. Häromdagen har jag skrivit om Parma Stödfond och deras genialiska idéen att skicka ut en plastsäck i brevlådor, så att det blir smidigt och effektivt att skänka bort begagnade kläder och annat. Min man har genast sms:at mig flera länkar {HÄR är en av några}, som hävdar att denna stödfond kan vara falsk. Trist är det! Mycket, mycket trist!

Jag tycker fortfarande att det är ett genialiskt sätt att kunna hjälpa till med saker man inte längre använder. Jag har ett fullproppat förråd med kläder och prylar, som behöver skänkas bort. Jag tänker på det i veckor och inget händer {så lat är jag!}... i sådana oproduktiva perioder kan jag hamna då och då. Men, tänk, vad smidigt det annars skulle vara att lägga något av det i förrådet i säcken och bara ställa den utanför sitt hus. 

Hoppas i alla fall att någon seriös och pålitlig hjälporganisation inspireras av Parma Stödfondens genialiska idé med plastsäcken i brevlådan... Hur smart som helst ju!
{Nu är jag tvungen att köra bort några saker, som Lisa hade, så engagerat, offrat och packat in i säcken, till den närmaste EriksHjälpen istället för att BARA ställas utanför vår dörr. Typiskt!} =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...